Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Dichtheden
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waar binnen het consumentengebruik kan
maken van zijn herroepingsrecht; Consument: de natuurlijke persoon die niet in de handelt uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand
aangegaan met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot
een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leveringen- en/of
afnameverplichting in de tijd wordt uitgespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument is
ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is
gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk
maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen
de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of
diensten op afstand aan consumenten voorstellen;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst in het kader
van een door het ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop
op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van
de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt van één van
meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden
gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
samengekomen.
Algemene Voorwaarden: de vloeibare Algemene Voorwaarden
van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Bolo.nl
[] [], [] [];
E-mailadres: [
KvK-nummer: [
btw nummer: []
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van
de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op
afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar
gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangegeven dat
de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op
verzoek van de consument zo snel mogelijk kosteloos worden
toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan
in twijfel van het vorige lid en vóór de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld
ingesteld op wijze dat deze door de consument op een
Eenvoudige manier kan op een duurzame manier worden opgeslagen
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal daarvoor
de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangegeven
waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan
kennisgenomen worden en dat zij op verzoek van de consument
langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens
specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is
het tweede en derde lid van een overeenkomstige toepassing en kan de
De consument bevindt zich in het geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden
steeds beroepen op de relevante betekenis die voor hem het zijn
meest gunstig is.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden
op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd
worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het
Overige in stand en zal de betreffende beslissende overleg
onverwijld vervangen worden door een ingewikkelde dat de strekking van
het oorspronkelijk zoveel mogelijk.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld,
dienen te worden gewaardeerd 'naar de geest' van deze algemene
voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg van de inhoud van één of meerdere
bepalingen van onze voorwaarden, dienden uitgelegd te worden 'naar
de geest' van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
voorwaarden geschiedt, wordt dit gevaarlijke in het aanbod
vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het aanbod verdiend
te veranderen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende
vergroot om een goede beoordeling van het aanbod door de
consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt
van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen van
kennelijk fouten in het aanbod dat de ondernemer niet oplevert.
Alle afbeeldingen, speci7caties gegevens in het aanbod zijn indicatie
en kunnen geen aanleiding zijn tot compensatie van ontbinding
van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave
van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet veilig zijn
dat de weergegeven kleuren exact kloppen met de echte
kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat bepaalde informatie, dat voor de consument
duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
Het vaststellen van het aanbod is verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
de prijs inclusief belastingen;
de eventuele kosten van verzending;
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke
handelingen daarvoor nodig zijn;
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; de
wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor het aanbod, dan wel de termijn
waar binnen de ondernemer de prijs uitkomt;
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de
kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op
afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere
basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo
ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de
overeenkomst, de deur hem in het kader van de overeenkomst
verstrekte gegevens kunnen controleren en indien gewenst herstellen;
de eventuele andere talenten waarin, naast het Nederlands, de
overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft verbonden
en de wijze waarop de consument deze gedragscodes meeneemt
elektronische weg kan raadplegen; nl
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in het geval van een
duurtransactie.
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4,
tot stand op het moment van het aanvaarden van de consumentenwagen
het aanbod en het voldoen aan de gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft
gevestigde, gevestigde de ondernemer onverwijld langs elektronische
weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de elektronische overeenkomst tot stand komt, treft de
ondernemer technisch passende en significante maatregelen
ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt voor hij
voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch
kan betalen, zal de ondernemer daarvoor geschikt zijn
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte bevinden
het stellen van de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan
voldoen, samen van al die feiten en factoren die van belang zijn voor
een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien
de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft
om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gemotiveerd
een bestelling van aanvraag te beslissen of aan de uitvoering
bijzondere omstandigheden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de
volgende informatie, schriftelijk of op wijze wijze dat deze deur
de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen
op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de
consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van
het herroepingsrecht kan worden gebruikt, dan wel een duidelijk
melding inzake het grote zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens,
tenzij de ondernemer deze gegevens aan de consument heeft
voorzien vóór de uitvoering van de overeenkomst;
- de vereisten voor een uitspraak van de overeenkomst indien de
overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar van
onbepaalde duur is.
In het geval van een duurtransactie is dit slechts het gevolg van het vorige lid
van toepassing op de eerste levering.
Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de kortende
voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende
producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid
de overeenkomst zonder opgave van te redenen ontbinden
gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat op de dag na
ontvangst van het product door de consument of een voorafgaande door de
consument bedoeld en aan de ondernemer bekend gemaakt
Vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
product en verpakking. Hij zal het product slechts in die mate hebben
uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordeling van hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn is
herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer recupereren,
conform de door de ondernemer verstrekt zinvol en duidelijk
instructies.
Wanneer de consument gebruik wil maken van zijn
herroepingsrecht is verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst
van het product, dusdanig te maken aan de ondernemer. Het is geëlimineerd
maken de dient consument te doen middels een geschreven bericht/
e-mail. Nadat de consument definitief gebruik heeft gemaakt te
willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product
binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen
dat de geleverde zaken tijdig worden teruggestuurd, bijvoorbeeld door
middel van een bewijs van verzending.
Indien de klant een 8oop van de in lid 2 en 3 langdurige termijnen heeft
niet volledig heeft gebruik gemaakt te willen maken van zijn
herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft
teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 7 – Kosten in het geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn
de kosten voor het ontvangen van de producten voor de rekening
van de consument.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer
dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na
herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het
product terug ontvangen is door de webwinkelier of gesloten
bewijs van volledige terugzending overlegd kan worden.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument hebben
uitsluiten voor producten zoals beschreven in deksel 2 en 3. De
uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de
ondernemer dit duidelijk in het aanbod, functioneel voor het sluiten
van de overeenkomst, heeft verklaard.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor
producten:
- die door de ondernemer tot stand wordt gebracht
specificaties van de consument;
- die persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de 7nanciële
markt waar de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de
consument de verzegeling heeft verbroken.
- voor hygiënische producten waarvan de consument de
verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor
diensten:
- betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding
te ondergronds op een bepaald gegeven of tijdens een bepaald
periode;
- waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de
consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
- betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 – De prijs
Gedurende de in het aanbod collectieve geldigheidsduur wordt de
prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet gesommeerd,
behoudt prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw
tarieven.
In de aanbieding van het vorige lid kunnen de ondernemersproducten van
diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op
de 7nanciële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft,
met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
schommelingen en het feit dat gemengde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
wettelijke regelingen van bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
overeenkomst alleen toegestaan indien de ondernemer dit
bedongen heeft en:
- dit het gevolg is van wettelijke regelingen van bepalingen; van
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te
zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging
ingaan.
Het in het aanbod van producten of diensten duurdere prijzen zijn
inclusief btw.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de
gevolgen van druk – en zetfouten worden geen aansprakelijkheid
zit. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het
product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten
voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod geïntegreerd
specificaties, aan de voldoende eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
ondernemer is tevens voor dat het product geschikt is voor ander
dan normaal gebruik.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur gegarandeerde garantie
doet niets aan de wettelijke rechten en slaagt die de
consument op grond van de conflict tegenover de
ondernemer kan geld verdienen.
eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen
14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden
gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de
originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer
verantwoordelijk voor de stille geschiktheid van de producten
voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor
mogelijke onverwachte tien gezien van het gebruik van de toepassing van
de producten.
De garantie geldt niet indien:
De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of
bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn
binnenin van onzorgvuldig worden behandeld of in
strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de
verpakking behandeld zijn;
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
voorschriften die de overheid heeft gesteld of zullen stellen tien gerespecteerd
van de aard van de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootste mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen
nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van
bestellingen van producten.
Als de plaats van levering het adres van de consument aan het oplevert
bedrijf heeft gemaakt.
Met vermoedelijk van hetgeen ook in artikel 4 van deze
algemene voorwaarden zijn vermeld, zal het bedrijf geaccepteerd worden
bestellingen met bekwame spoed maar uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een voorstel
leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of
een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd, ontvangen de consument dit uiterlijk 30 dagen daarna
hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft dat
geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en
recht op mogelijke compensatie.
In het geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer
het bedrag dat de consument heeft betaald heeft zo snel mogelijk,
doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal
de ondernemer zich ontspannen om een vervangend artikel
beschikbaar om te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
wijze wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt
geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet optreden
worden. De kosten van een eventuele retourzending zijn
voor rekening van de ondernemer.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten
bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument
van een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakt
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzeggen
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
aangegaan en die bedragen tot het geregeld a8everen van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, te allen tijde
opzeggen met zinvol van voldoende geschikt
opzeggingsregels en een opzegtermijn van tien hoogste één
maand.
De consument kan een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is
aangegaan en die bedragen tot het geregeld a8everen van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, altijd tegen
het einde van de bepaalde duur opzeggen met aanzienlijke van
daarom gecombineerde optimistische regels en een opzegtermijn
van tien hoogste één maand.
De consument kan in de vorige leden worden gevraagd
overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
bepaald van 1 in een bepaalde periode;
totaal opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn
aangetreden;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor
zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd wordt aangegaan en die krachtig wordt
tot het geregeld a8everen van producten (elektriciteit daaronder
begrepen) van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
vernieuwd voor een bepaalde duur.
In de aanbieding van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die bereikt tot het geregeld a8everen
van dag-nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend
worden
verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de
consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de
verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste één
maand.
Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd wordt aangegaan en die krachtig wordt
tot het geregeld a8everen van producten of diensten, mag alleen
stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van
tien hoogste één maand en een opzegtermijn van tien hoogste drie
maanden in het geval dat de overeenkomst leidt tot het geregeld, maar
minder dan één keer per maand, a8everen van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter
kennismaking a8everen van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
stilzwijgend voortgezet en automatisch na a8oop van de
proef- of kennismakingsperiode.
Duur
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
opzegtermijn van tien hoogste een maand opzeggen, tenzij de
redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de
gecombineerd duur verzetten.
Artikel 13 – Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen, serveer de deur de
consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7
werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn zoals bedoeld in
artikel 6 lid 1. In het geval van een overeenkomst tot het definitieve van een
dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging heeft gekregen
van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de plicht om terugbetalingen in te voorzien
elektronische betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
In het geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer
behoudt wettelijke beperkingen, het recht om vooraf aan de
consument indirect geproduceerde kosten in rekening te
brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7
dagen volledig en duidelijk beschreven worden aangevraagd bij de
ondernemer, nadat de consument de tekorten heeft
dat.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn
van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
Als een klacht een voorzienbare verwerkingstijd vraagt,
wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen
geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer
de consument kan een meer uitgebreid antwoord verwachten.
Indien de klacht niet in overleg overleg kan worden opgelost
ontstaan een onmogelijk dat mogelijk is voor de geschillenregeling.
Een klacht kort de verplichtingen van de ondernemer niet op,
tenzij de ondernemer anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt door de ondernemer, zal
de ondernemer naar haar keuze uit de geleverde producten gratis
vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument
wat deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook de indiening
consument woonachtig is in het buitenland.


